söndag 16 november 2008

Viktiga vägval och om vad man vill vara

Sitter och surfar runt på sidor inom träningsindustrin. Har ett behov av att ta tag i friskvården runt min egen kropp och att sondera marknaden är en start iaf.

Hittar in till Friskis och svettis hemsida. Det är en ideellt idrottsförening som växer så att det knakar. På hemsidan finns allt om deras utbud och prisbild men det finns också en flik som heter Om Friskis, jag klickar där och väljer våra vägval. Där läser jag:

"Vi i Friskis&Svettis ser som vår uppgift att få fler att röra på sig. För att få alla våra funkisar att känna sig delaktiga i uppdraget processar vi ständigt vår varumärkesplattform, vår ursprungsidé och våra grundläggande värderingar."

Vidare på samma sida kan man läsa om deras vägval som Friskis vill framhålla och ser som framgångsfaktorer för att utvecklas på ett bra sätt.

Oerhört intressant läsning. Jag funderar på hur det skulle se ut om man skulle översätta detta till en lokal församling.
- Vilka vägval skulle framhållas?
- Hur skulle man beskriva medlemmarnas och ledarnas betydelse när man beskriver sina resurser?

Vi får se hur det går med träningen, jag blev iaf inspirerad av Friskis vägval och deras beskrivning av sina "funkisars "betydelse

Inga kommentarer: