tisdag 4 oktober 2011

Idédagarna - 2 dagar senare

Så här två dagar efter Idédagarnas avslutning är det mycket som behöver smältas från konferensen. Många intryck, många möten och många nya insikter. Det är mycket som jag vill komma ihåg och förstå mer utav. Någon sa - bästa Idédagarna någonsin - kanske. Det var i alla fall väldigt bra och jag tror meningsfullt.

Hoppfullt, och på riktigt.

Hela konferensen avslutades med att Guldkören sjöng postludium i Högmässan.
De sjöng sången "Nästan till ett gudaväsen gjorde du mig".
I den sången och i den upplevelsen tror jag mycket av helgen sammanfattades. Per-Anders Sandgrens tankar om "varandra-teologi och generositet". Else Blomgrens reflektioner omkring Allhelgonamässans förhållningssätt och öppenhet. Dennis Anderssons mission om en bättre värld och öppen agendas påtagliga inbjudan i att alla behövs.

- Har man inte upplevt Guldkören så tycker jag man ska ta några minuter och lyssna till verksamhetens ledare som finns inspelad nedan:



Helena Taubner spelade in stora delar av konferensen. Du hittar bland annat dessa sändningar:



Det var också flera twittrare på plats som gav korta tankar under hashtagen #idedag Du som twittrar sök gärna upp taggen och läs ikapp på flödet.

Ideellt forum har också en sida på facebook där länkar och kommentarer finns att läsa.
Du hittar facebooksidan här

Jag tror också vi är många som kommer att komma ihåg de vita änglarna som gjorde allt för att få oss att trivas i Västra Frölunda. Utan dessa hade inte Idédagarna gått att genomföra. Per, Katarina och Eva som utgjorde fronten i den lokala gruppen har gjort ett fantastiskt jobb.
Vi hoppas att ni trivs - ni behövs! Tack.

/ Fredrik, samordnare för Ideellt forum

Inga kommentarer: